Ulice měst zaplaví barevná srdíčka, startují Jarní Srdíčkové dny
S příchodem jara startuje tradiční sbírka Srdíčkové dny. Obecně prospěšná společnost Život dětem spouští v pondělí 20. března jejich jarní část a jako v předešlých ročnících jejich cílem bude pomoci co největšímu množství vážně nemocných dětí, které jsou odkázané na domácí péči svých rodičů. Sbírka potrvá do pátku 24. března.
Tváří letošních jarních Srdíčkových dnů je malý Ondrášek, usměvavý tříletý chlapeček, u kterého se brzy po narození objevila v krvi velmi nebezpečná infekce - CMV virus.
„CMV virus způsobil opožděný psychomotorický vývoj. Chlapeček ve dvou letech neudržel hlavičku, jenom ležel a vůbec netušil, na co má nožičky. Rodina s ním začala intenzivně rehabilitovat, a tak dnes se už s oporou postaví a udělá i pár krůčků. Tyto rehabilitace jsou však pro rodinu finančně nákladné, a proto Ondrášek potřebuje pomoc od nás ostatních,“ uvádí ředitelka neziskové organizace Život dětem Maria Křepelková
Srdíčkové dny se dostaly do povědomí široké veřejnosti a představují pro lidi celorepublikovou dobročinnou akci, která probíhá třikrát ročně na jaře, na podzim a v zimě. Život dětem se snaží v rámci sbírkových předmětů přinášet překvapení pro ty, kteří jsou na ulicích oslovováni studenty středních škol. Ti jim nabízejí drobné předměty s usměvavým sluníčkem, které je symbolem pro štěstí a současně logem společnosti Život dětem. Pro jarní Srdíčkové dny jsou připraveny úplně nové různobarevní propisovací tužky za 30 Kč nebo tradiční plastová srdíčka za 20 Kč. Svým záběrem pomoci jsou Srdíčkové dny největší sbírkou pořádanou neziskovou organizací Život dětem. Za dobu její existence se podařilo vybrat přes 100 milionů korun a pomoci několika tisícovkám dětí po celé České republice.
„Výtěžek sbírky Srdíčkové dny uhradí zdravotní a kompenzační pomůcky a rehabilitační pobyty, které přispívají ke správnému průběhu léčby dětí a které ve většině případů nejsou hrazeny zdravotní pojišťovnou. Peníze putují předem vybraným rodinám, s jejichž příběhy a osudem dětí se můžete seznámit na našich webových stránkách. Lidé tedy přesně vědí, kde přesně jejich peníze pomáhají a koho konkrétně podporují. Snažíme se být ve svých aktivitách co nejtransparentnější, protože víme, jak je v dnešní době těžké vybudovat si důvěru veřejnosti i všech spolupracujících dodavatelů,“ dodává Maria Křepelková.
Tweet |