Pribináček slaví šedesáté narozeniny
Letos je tomu 60 let, kdy první malí labužníci mohli ochutnat originální tvarohovo-smetanový dezert vyrobený podle jedinečné české receptury. Legendární lahůdku od roku 1954 nazvanou Pribináček tak v průběhu let otestovaly už tři generace.
Pribináček vznikl po druhé světové válce. Aby se děti mohly správně vyvíjet, potřebovaly hodnotnou výživu plnou vápníku. Mlékárny v Přibyslavi proto přišly s novinkou – vydatným čerstvým mléčným dezertem s názvy Eva, Bivoj nebo Mocca. A protože šlo nejen o kvalitní, ale pro děti také velmi chutný zdroj výživy, spotřeba dezertu prudce rostla. V roce 1954 jej v mlékárně Pribina překřtili na Pribináček a odstartovali tak historii této legendární značky. Známý slogan "Pramen zdraví z Posázaví" vymyslela vedoucí krémárny paní Čapková v rámci vypsané veřejné soutěže.
Obliba Pribináčku rostla tak rychle, že ho závod Pribina nestačil vyrábět. V prvních letech se ho vyrobilo asi 150 až 200 tun ročně, v roce 1984 už to byl desetinásobek. Úřady proto nařídily mlékárně, aby jeho recepturu předala i ostatním mlékárnám v tehdejším Československu a výrobek si tak mohly vychutnávat i děti z ostatních koutů republiky. Takto jednoduše získala tehdy konkurence zcela jedinečné výrobní tajemství a vznikly další smetanové krémy. Přesto symbolem dezertů pro děti dodnes zůstává právě Pribináček.
„Tajemství Pribináčku je ukryto zejména v jeho původní, nijak komplikované receptuře, kterou tvoří převážně kombinace tvarohu a smetany. Toto chutné spojení spolu s neodmyslitelným kocourkem na obalu je základem úspěchu značky,“ říká marketingový ředitel Jan Dietl.
Skvělou reklamou pro značku Pribináček bylo spojení s filmem Ať žijí duchové, které vzniklo zcela náhodně. Filmaři požádali mlékárnu o dodávku Pribináčků pro své dětské herce na natáčení, firma souhlasila a dezerty dodala. Jako poděkování Pribině složil Zdeněk Svěrák písničku Pramen zdraví z Posázaví a Pribináček se stal integrální součástí filmu.
Sortiment Pribináčku po dobu existence značky prošel významným vývojem. V 60. letech jej v Pribině vyráběli dokonce v šestnácti příchutích, včetně zeleninové. Dlouhodobě nejoblíbenější jsou klasické příchutě vanilková a kakaová. Dnes je v prodeji kromě klasického Pribináčku v mnoha příchutích také řada specialit – Tyčinka, Piškotík, Mixík a Ovocík. Veškeré inovace nicméně stále spojuje osvědčená kombinace tvarohu a smetany, která je dětmi tolik oblíbená.
V České republice je dnes jen málo značek, které za sebou mají tak silnou tradici, jako má Pribináček. Šedesáté narozeniny jsou proto důvodem k velké oslavě. A právě pro ty, kteří si chtějí zavzpomínat na své dětství, připravil Pribináček překvapení: „V rámci oslav jsme se rozhodli přijít na trh s limitovanou edicí dvou nových příchutí pro dospělé, kteří si Pribináček pamatují ze svého dětství,“ prozradil marketingový ředitel Jan Dietl s tím, že obě novinky - příchutě káva a karamel - budou k dostání pouze v letošním narozeninovém roce.
Mimo zmíněné edice chystá Pribináček na tento rok také celou řadu aktivit a soutěží pro své nejmenší fanoušky.
Tweet |