Populární Milerův Krteček jde s dobou. Na trh přichází jeho digitální verze.
Multimediální interaktivní digitální verze oblíbené knížky pro předškolní děti „Jak Krtek ke kalhotkám přišel“ právě míří na trh.
Digitální publikace určená pro všechny druhy tabletů iPad „Jak krtek ke kalhotkám přišel“ přenáší populární postavičku plně do 21. století. Rodiče si mohou spolu se svými dětmi přečíst původní příběh Eduarda Petišky nebo si ho mohou poslechnout namluvený hercem Tomášem Juřičkou. Téměř každá stránka digitální publikace navíc skrývá další zábavu pro malé čtenáře již od 1,5 roku – skládání puzzle, omalovánky, animace a další hříčky, které využívají možností tabletů iPad.
"iPad je skvělé médium, jak knížky, které děti již z různých důvodů nechtějí, k nim znovu dostat. Chtěli jsme zprostředkovat identický zážitek s Krtečkem tak, jak jsme ho poznali my jako děti. Chtěli jsme, aby to stále byla kniha, ne hra. Ale protože se dnes sluší, aby digitální verze knihy dělala i něco navíc, tak jsme postupně přidávali kousky animací a hříček, až vznikla finální podoba. Aplikaci jsme otestovali dosud na zhruba 250 dětech a jejich rodičích," říká Dany Stejskal ze společnosti OPTIO CZ, která digitální podobu Krtka připravila.
Aplikace je určena dětem od 1,5 do maximálně 5 let. Její vývoj trval téměř rok.
„Krteček je tu už přes 60 let a za tu dobu s ním vyrostlo několik generací. Chceme ho přiblížit i současným dětem, a přitom nadále plnit poslání, které měl Krtek odjakživa: přinášet dětem radost, být jejich nerozlučným kamarádem, ale také jim pomáhat ve vzdělávání,“ vysvětluje důvody pro vznik aplikace Karolína Milerová, vnučka výtvarníka Zdeňka Milera, který Krtka stvořil.
Aplikace bude v prodeji již koncem června v rámci Apple App Store. Verze určená pro tablety s OS Android bude připravena na podzim a následovat bude několik jazykových mutací. Na Apple App Store bude zároveň k dispozici zdarma zkušební verze v podobě několika prvních stran publikace s možností dokoupení plného obsahu. Cena aplikace bude 4,49 Euro, tedy polovina ceny knihy v papírové podobě.
Část výtěžku z prodeje aplikace půjde na podporu charitativních projektů Nadace Zdeňka Milera, kterou založila Karolína Milerová v roce 2011 spolu se svým dědečkem. Cílem nadace je pomáhat dětem z nefungujících rodin, sociálně slabším a zdravotně handicapovaným dětem, probouzet v dětech spontánnost v tvůrčí tvorbě a zároveň jim přinášet zážitky a momenty, na které budou rády vzpomínat.
Karolína Milerová, vnučka Zdeňka Milera
foto: Karolína Hrdličková, Ententýky.czTweet |