Rychlé vyhledávání akcí

Modrá linka rozšiřuje své kapacity

Modrá linka rozšiřuje své kapacity

Modrá linka poskytuje krizovou telefonickou pomoc již více než 25 let. Volat, posílat e-maily, chatovat mohou lidé, kteří se cítí v obtížné životní situaci odkudkoliv a bez omezení věkem. Vzhledem k současné situaci způsobené COVID-19 rozšiřuje Modrá linka své kapacity. Posilněný je provoz telefonní linky i online chatu, na telefonních číslech jsou k dispozici psychologové a pracovníci sociálních služeb, kteří mají rozšířenou kvalifikaci na krizové situace a jsou vyškoleni řešit náročné okamžiky. 

 

Rozšíření Modré linky od 16. března 2020 v bodech:

  • každý všední den od 12 do 21 hodin a o víkendu minimálně od 18. do 21. hodiny je posílena provozní doba chatové krizové pomoci dostupné na https://chat.modralinka.cz
  • k dispozici je nové telefonní číslo pro účely krizové pomoci v tomto nouzovému stavu, a to  731 197 477   -  v klasické provozní době každý den od  9 do 21 hodin.
  • stále lze psát i na help@modralinka.cz 
  • vkládat e-maily do https://chat.modralinka.cz/wms/login.php 
  • každý den od 9 do 21 hodin pro kontakt zůstává v provozu telefonní číslo 608 902 410 a Skype modralinka  

 

Nouzový stav v době Coronaviru, který nyní prožíváme, je pro nás všechny něčím dosud nepoznaným. Učíme se, jak s novou situací zacházet. Proto Modrá linka přichází také s několika radami pro tyto dny: 

  • Je normální se cítit „nenormálně“ a také se tak chovat. Můžete být roztěkaní, bezradní, zpomalení nebo zrychlení, frustrovaní, naštvaní, můžeme cítit pocity viny, trapnosti, studu… To vše je přirozené, v pořádku, patří to k tomu, co se děje. Přijměte svoje pocity, k této situaci patří, nepotlačujte je, mluvte o nich s těmi, komu důvěřujete.
  • Nejčastějším pocitem jsou zřejmě obavy a strach. Pokud jsou přiměřené, pomáhají chovat se zodpovědně (například používat desinfekci, vyhýbat se místům s větším počtem osob apod.) Položte si otázku, čeho se bojíte nejvíc, a vytvořte si plán, co se s tím dá dělat.
  • Pokud je strach nebo další pocity těžko zvládnutelný, sdílejte jej se svými blízkými nebo kontaktujte kteroukoliv z linek důvěry, které jsou na tuto situaci připraveny. Můžete volat anonymně, na některé linky i zdarma a kdykoliv. 
  • Buďte laskaví k sobě i druhým, neodsuzujte, nehodnoťte, vycházejte si vstříc. I když někde „ujedete“, nevyčítejte si to a hledejte v tom inspiraci do budoucna. Pokud to jde, buďte pomocí, povzbuzením. Udělá to dobře nejenom jiným, ale i vám.
  • Užívejte kritické myšlení. Nepodceňujte situaci, ani neživte paniku. Informace berte z ověřených zdrojů, ověřujte si, jestli sdílené články nejsou hoaxem. Čtení zpráv, článků a komentářů věnujte omezenou dobu, sledujte i něco jiného. 
  • Dodržujte životosprávu – jídlo a pití v přiměřené kvalitě a kvantitě, přiměřený pohyb (dá se zajistit i v karanténě), odpočinek, spánek. Hledejte činnosti, které vám udělají radost. I za nuceného pobytu doma se držte určitého řádu, plánujte si aktivity (třeba na jeden půlden). 
  • Každá krize v sobě nese příležitost naučit se něco nového o sobě, druhých, životě samotném. Věříme, že tato krize tento potenciál určitě má. 

 

Linka důvěry je akreditovaným pracovištěm profesní organizace linek důvěry ČAPLD. Jejími pracovníky jsou psychologové, speciální pedagogové, sociální pracovníci a další odborníci se speciálním vzděláním v telefonické krizové intervenci a internetovém poradenství. Pracovníci pracují pod supervizí dále se vzdělávají a udržují svoji odbornost. Většina pracovníků kromě práce na lince důvěry pracuje s dospělými, dětmi i mládeží v dalších organizacích a institucích.


Datum vložení: 16.03.2020 17:53:44

Newsletter

Děkujeme. Každý čtvrtek se můžete těšit na inspirativní tipy na víkend, informace o aktuální soutěži a o novinkách v rubrikách ententýky.