Druhý ročník projektu Ruce na prsa zahájí v pražském Palladiu herečka Veronika Arichteva
Naučit ženy a dívky samovyšetření prsu a zdůraznit význam prevence v boji s nejčastějším onkologickým onemocněním u českých žen – to je hlavním posláním projektu Ruce na prsa obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius. Druhý ročník úspěšné road show po obchodních centrech startuje v úterý 17. února v pražském PALLADIU a stane se tak jedním z osmi míst po celé ČR, kde si budou mít možnost ženy samovyšetření prsu vyzkoušet.
První z žen, která projde odbornou instruktáží, bude herečka Veronika Arichteva. Ta v úterý 17. února v 11 hodin zahájí činnost edukativního stánku v nákupním centru PALLADIUM. Na speciálním fantomu si vyzkouší nejen, jak se samovyšetření provádí, ale také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří. Veronika se s rakovinou prsu osobně setkala u své sestry, která úspěšně absolvovala onkologickou léčbu. Také proto se rozhodla podpořit tento projekt. „Jsem ráda, že můžu podpořit tuto akci. Když bylo mojí sestře Katce 28 let a měla půlroční holčičku, lékaři jí našli velký nádor v prsu. Bylo to těžké období, ale Kačka je bojovnice,“ říká Veronika a dodává: “Samovyšetření prsou by mělo automaticky patřit do života každé ženy.“
Stejně jako ona, mohou v – 2. podlaží před supermarketem Albert získat praktické zkušenosti i užitečné rady i další ženy a dívky. Stánek s odborníky zde bude k dispozici denně od 11. do 19. hodiny, až do 1. března.
„V loňském roce využilo této možnosti na 4 000 žen a dívek, které navštívily náš stánek v obchodních centrech po celé republice během naší road show“ uvádí ředitelka obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius Michaela Tůmová a doplňuje i další možnosti, jak se dozvědět informace o správném postupu samovyšetření: „Naše speciální aplikace pro mobilní telefony nabízí nejen postup krok za krokem, ale je především praktickým pomocníkem, který ženy každý měsíc upozorní, že teď je ta nejlepší doba najít si deset minut na samovyšetření.“
Vznik projektu Ruce na prsa iniciovaly před časem samy dívky, které měly rakovinu prsu a chtěly poukázat na výskyt tohoto závažného onemocnění také u mladých žen. Ty, které našly odvahu a podělily se o svůj příběh, zachytila fotografka Petra Ficová a už od samého začátku doprovází tuto kampaň.
Termíny road show:
17. 2. – 1. 3. 2015 PALLADIUM Praha
3. 3. – 15. 3. 2015 Quadrio Praha
17. 3. – 29. 3. 2015 Olympia Mladá Boleslav
14. 4. – 26. 4. 2015 Arkáda Prostějov
28. 4. – 10. 5. 2015 City Park Jihlava
12. 5. – 24. 5. 2015 Olympia Teplice
26. 5. – 7. 6. 2015 Fénix Praha
9. 6. – 21. 6. 2015 IGY Centrum České Budějovice
Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Aliancí žen s rakovinou prsu. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti a přední česká onkoložka Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc.
Tweet |